100weeks wint Social impact Lab

Home / Geen categorie / 100weeks wint Social impact Lab

100weeks is een van de winnaars van Social Impact Lab 2016 van PwC, een challenge voor start-ups met een maatschappelijke doel. Er hadden zich 75 startende social enterprises ingeschreven. De drie start-ups krijgen een intensief begeleidingstraject, mogen gebruikmaken van kantoorfaciliteiten van PwC en komen in aanmerking voor financiering tot 50.000 euro.

Om het sociaal ondernemerschap in ons land te versterken, helpt PwC start-ups met een maatschappelijk doel met het maken van de volgende stap en het vergroten van hun maatschappelijke impact. Ad van Gils, lid Raad van Bestuur van PwC en juryvoorzitter: ‘Wij zetten ons in voor sociale ondernemingen omdat wij ervan overtuigd zijn dat die de toekomst zijn, en omdat zij bij hun ontwikkeling nog wel een steuntje in de rug kunnen gebruiken. De winnaars van deze challenge hebben met elkaar gemeen dat ze een slim concept hebben ontwikkeld dat wezenlijk bijdraagt aan het oplossen van belangrijke problemen. Ze appelleren daarmee rechtstreeks aan onze eigen purpose. We kunnen veel van hen leren en kijken uit naar de samenwerking.’

PwC steunt sociaal ondernemers door financiële, strategische en fiscale kennis te delen. Zo kunnen medewerkers vanuit persoonlijke betrokkenheid werkuren besteden aan zogenaamde pro bono-projecten voor sociale ondernemingen. Ook organiseert PwC masterclasses voor social enterprises en doet het bijvoorbeeld onderzoek naar financieringsmogelijkheden. PwC is daarnaast een van de founding partners van Social Enterprise NL, een platform dat social enterprises verenigt en hun belangen behartigt. Verder is PwC launching partner van Ashoka Nederland. Ashoka helpt sociaal innovators: organisaties die een volledig nieuwe en schaalbare innovatie hebben.

 

Comments(0)

Leave a Comment