Hi, wij zijn het 100WEEKS-team
We werken vanuit Nederland, Rwanda, Ghana, Oeganda en Ivoorkust. Dat betekent veel appen en Zoomen. We zijn met een klein vast team en een aantal professionals dat zich periodiek aansluit. Hierdoor houden we de kosten laag en kunnen we snel innoveren. Een dynamische club.
Raad van bestuur
Team
Madjéta Coulibaly
Program coordinator Ivory Coast
Verantwoordelijk voor: programma coördinatie in Méagui, Ivoorkust
Wordt blij van: muziek/reizen/films
Jean-Claude Konan Kouakou
Monitoring & Evaluation coordinator Ivory Coast
Verantwoordelijk voor: coördinatie van survey rondes en data analyse
Wordt blij van: voetballen/reggae muziek/reizen
Raad van toezicht
Gisella van Vollenhoven
Gisella van Vollenhoven (1970) brengt jaren ervaring mee uit de finance sector, waarbinnen ze sleutelrollen vervulde bij onder meer De Nederlandsche Bank en ING. Ze begon haar carrière als actuaris en de datagedreven aanpak van 100WEEKS is voor haar daarom vanzelfsprekend. Ze ziet 100WEEKS ‘als een soort fintech’, maar het mensgerichte aspect is wat haar echt trekt in het werk als voorzitter van de Raad van Toezicht..
Thecla Schaeffer
Na jaren als marketeer op het hoogste niveau, onder meer in dienst van Tony’s Chocolonely en G-Star, kent Thecla Schaeffer (1975) als geen ander de kracht van overtuiging. Voor haar is marketing op zijn best geen middel om mensen aan te zetten tot consumptie, maar een manier om aan te sporen tot nadenken.
Peter de Wit
Peter de Wit (1963) was meer dan 20 jaar partner bij McKinsey. In 2018 zette hij de MiekFoundation op, ter nagedachtenis aan zijn dochter. Het doel: kansen creëren voor jonge vrouwen, zoals zij, in Afrika. In de geest daarvan zet hij de kennis die hij opdeed op het hoogste niveau van het bedrijfsleven nu in voor 100WEEKS.
Raad van advies
Ndagijimana Gaspard
Ndagijimana Gaspard is van oorsprong landbouwtechnisch ingenieur. Hij was twintig jaar verbonden aan de Nederlandse ambassade in Rwanda. Hij adviseert het Rwanda-team over hoe het 100WEEKS-programma zo goed mogelijk opgeschaald kan worden.
Onze partners
De 100WEEKS kernwaarden
Onze kernwaarden vormen de basis voor wat wij als organisatie het meest belangrijk vinden. Ze geven onze teams en collega’s richting om de juiste beslissingen te kunnen maken:
Equality
Gelijkwaardigheid staat centraal in alles wat wij binnen 100WEEKS doen. Je wordt gerespecteerd om wie je bent. Iedereen is uniek en daarom kunnen we van elkaar leren.
- We geven iedereen het vertrouwen en de vrijheid om zelfstandig te kunnen werken en beslissingen te nemen (binnen ieders mandaat). Dit vraagt om verantwoordelijkheid en doorzettingsvermogen van collega’s. Fouten maken mag, daar wordt je niet op afgerekend. Leer er van en doe het volgende keer beter.
- We waarderen en stimuleren een ieders mening en input. Dit betekent bijvoorbeeld dat we ook actief de input vragen van onze collega’s in het veld bij het ontwikkelen van nieuwe ideeën.
- We zijn met elkaar verantwoordelijk voor een prettige werkomgeving. We respecteren elkaars tijd, zowel binnen als buiten werktijd, we houden het kantoor netjes en vermijden geluidsoverlast bij collega’s tijdens meetings of andere gesprekken.
Integrity
We willen een betrouwbare partner zijn, zowel voor onze deelnemers en lokale partners als voor onze donoren. We communiceren duidelijk, precies en eerlijk met onze deelnemers en partners. Dat betekent dat we ook communiceren over zaken die minder goed gaan.
We hanteren het ‘do no harm’ principe. We zijn ons er van bewust dat ons handelen mogelijk onbedoelde negatieve impact kan hebben en doen ons best om dit zoveel mogelijk te voorkomen.
- We onderzoeken de mogelijke negatieve effecten van de invoering van ons programma in de lokale context.
- We verzamelen veel privacy gevoelige data van onze deelnemers. Wij zijn dan ook verantwoordelijk voor een zorgvuldige opslag en gebruik van deze data. Dit betekent dat de data waar we mee werken geanonimiseerd is en we geen privacy gevoelige data per mail versturen.
- We houden ons Privacy and Security beleid up-to-date en zorgen dat onze collega’s op de hoogte zijn van dit beleid.
Think different
Het anders doen is geen doel op zich. Ons doel is om zo veel mogelijk impact te maken, op grote schaal. We hebben daarin een creatieve houding, denken out-of-the-box, durven initiatief te nemen, nieuwe plannen te opperen. We dagen onszelf uit om altijd te zoeken naar een efficiëntere en slimmere manier van werken, om anders te denken.
Lees hier meer over de 'code of conduct' van 100WEEKS.
Ons integriteitsbeleid
Integriteit is een belangrijk onderdeel van een professionele en betrouwbare organisatie. Een integer 100WEEKS is een organisatie die op een goede en vertrouwelijke manier omgaat met alle belanghebbenden. In ons geval zijn dat medewerkers, bestuurders, donateurs, partners en overige relaties. 100WEEKS heeft een integriteitsbeleid opgesteld conform de eisen die het CBF stelt aan haar erkenning.
Wij willen integriteitsschendingen voorkomen en betrokkenen de mogelijkheid bieden om vermoedens van misstanden en schendingen eenvoudig te melden.
Mocht een medewerker of andere belanghebbende gedrag opmerken dat niet past bij de kernwaarden van 100WEEKS, zoals hierboven beschreven, dan zijn er meerdere opties om dit te melden.
Er kan direct contact worden opgenomen met interne vertrouwenspersonen of via de volgende contactgegevens:
- Telefonisch via +31 (0)6 23705717
- Per e-mail naar yvonne.vandalen@100weeks.org
Naast interne vertrouwenspersonen en de mogelijkheid om contact op te nemen via bovenstaande contactgegevens, werken wij samen met een extern vertrouwenspersoon. Er kan direct contact worden opgenomen via de volgende contactgegevens:
- Telefonisch via +31 (0)651142758
- Per e-mail naar charissa.doesburg@arboned.nl
De veiligheid en vertrouwelijkheid van meldingen is altijd in alle zorgvuldigheid geborgd.