“Een revolutionaire manier van hulp.” Zo omschreef Niels van der Grift 100WEEKS in de podcast van ondernemersplatform Boostz.
100WEEKS-oprichter Gitte Büch was daar vorige vrijdag te gast, samen met Denis Darko, senior manager bij PwC Nederland en al een kleine twee jaar betrokken bij 100WEEKS. Gitte kreeg daarmee kans om de 100WEEKS-methode- temporary cash for permanent change - uit te leggen aan een publiek dat er nog niet bekend mee was.
Podcasthost Van der Grift was vooral onder de indruk van het lage prijskaartje dat aan het 100WEEKS-programma hangt. “Ik zit nog steeds in mijn hoofd met dat 800 euro”, zei Van der Grift verbaasd. “Hier koop je daar een smartphone voor. Daar is het een heel nieuw leven.”
Gitte zette de ambities voor de komende jaren scherp neer. Binnen een paar jaar wil 100WEEKS elk jaar 10.000 mensen opnemen in het programma. “Dat betekent ook elk jaar 10.000 eruit. Met vijf mensen in elk huishouden betekent dat elk jaar 50.000 mensen die uit armoede komen”, aldus de 100WEEKS-oprichter.