Magnum, de maker van het wereldberoemde ijs, is de nieuwste partner van 100WEEKS in de strijd tegen armoede. Magnum doneert via 100WEEKS een kwart miljoen euro aan vrouwen werkzaam in de cacao-industrie.
Dit is voldoende geld om in een klap met 200 nieuwe deelnemers van start te kunnen gaan in Ivoorkust. Het Afrikaanse land is voor Magnum de belangrijkste bron van cacao en grenst aan Ghana, waar 100WEEKS reeds actief is in de lokale cacao-industrie. Deelnemende vrouwen in Ivoorkust krijgen net als elders iedere week het equivalent van 8 euro overgemaakt voor de duur van 100 weken. Nog voor de zomer moeten de eerste donaties verstuurd zijn.
Magnum werft fondsen via digitale tentoonstelling
Het ijsmerk daagde daarnaast ook 13 visueel artiesten uit om hun verbeelding aan het werk te zetten en een beeld te schetsen van onze wereld na de lockdown. De resultaten zijn samengebracht in een online expositie die de titel Pleasure Imagined draagt, die binnenkort te zien is op de Magnum website en Instagram account. Twee weken lang wordt hier dan elke dag een nieuw kunstwerk gepost, te beginnen met een bijdrage van de Frans-Ivoriaanse illustrator Aurélia Durand. Magnum nodigt hier haar fans uit cacaoboeren ook financieel te steunen via 100WEEKS.
Magnum wil zo vrouwen in de cacao-industrie een kans geven hun inkomsten te diversifiëren waardoor ze minder kwetsbaar worden voor armoede. 100WEEKS gelooft dat vrouwen zelf het beste weten hoe ze aan de armoede kunnen ontsnappen, zolang ze maar de benodigde middelen hebben. Dankzij Magnum’s steun krijgen honderden nu de kans om zelf hun eigen leven te verbeteren.