Magnum en 100WEEKS slaan opnieuw de handen ineen: AWA by Magnum

Voor de tweede keer slaan 100WEEKS en Magum de handen ineen om duizenden vrouwen te helpen aan de armoede te ontsnappen. De hernieuwde samenwerking wordt gevierd met de lancering van een kledinglijn ontworpen door designer Rebecca Zoro.

De campagne ging vandaag live in afwachting van World Cocoa & Chocolate Day op 1 oktober en is een vervolg op de eerdere succesvolle samenwerking tussen 100WEEKS en Magnum in 2020. Dankzij een inzamelingsactie van het wereldberoemde chocoladeijsmerk konden toen 200 vrouwen deelnemen aan 100WEEKS, allen afkomstig uit lokale boerengemeenschappen die de cacao produceren die Magnum ijs mogelijk maakt. Wekelijkse cash transfers gaven de vrouwen nieuwe financiële slagkracht, waardoor ze bedrijfjes konden starten en bestaande ondernemingen uitbreiden. Toen de deelnemers in juli het programma afsloten had driekwart van hen nieuwe inkomstenbronnen aangeboord. Dankzij hun verbeterde economische situatie gingen meer dan 200 kinderen voor het eerst of opnieuw naar school.

AWA by Magnum
Voortbouwend op dit succes hoopt Magnum voor 2025 maar liefst 5.000 vrouwen financieel in hun kracht te zetten. Magnum-fans dragen hier wereldwijd aan bij met donaties. Daarnaast presenteert Magnum een nieuwe kledinglijn van de Ivoriaanse ontwerpsters Rebecca Zoro: AWA by Magnum. De in Abengourou geboren Zoro staat bekend om haar intense dessins en Afrikaans-geïnspireerde stijl. De collectie zal worden verkocht via een speciale website. Alle opbrengsten gaan naar het programma in Ivoorkust.

AWA, Magnums eerste virtuele brand ambassador, staat model voor de collectie. AWA is een digitale mannequin die tot stand kwam door de portretten van 128 vrouwen samen te voegen, allen deelnemers uit het in 2020 gestarte 100WEEKS programma.

De samenwerking tussen Magnum en 100WEEKS is onderdeel van 100WEEKS’ living-income programma. Hierbij focust 100WEEKS op boerengemeenschappen die de gewassen produceren die het fundament vormen voor de productieketens van grote bedrijven, zoals cacao. 100WEEKS ondersteunt deze boeren met een tijdelijke interventie die bestaat uit cash, training en spaargroepen en helpt gezinnen daarmee zelf de kloof te overbruggen naar een leefbaar inkomen.


100WEEKS and Magnum are partnering up for a second time in an effort to lift thousands of women from poverty. A limited-edition fashion collection created in partnership with Rebecca Zoro celebrates the new collaboration.

The campaign went live today in anticipation of World Cocoa & Chocolate Day on October 1 and follows in the wake of the hugely successful collaboration between Magnum and 100WEEKS in 2020. A fundraising drive led by the world-famous chocolate ice-cream brand then allowed 200 women to join the program, drawn from the Ivory Coast cocoa communities that make Magnum’s chocolate ice cream possible. Financially empowered through weekly cash transfers, these women were able to start new businesses and expand existing ones. By the time they graduated from the program in July, 3 out of 4 had developed new sources of income. As financial pressures on their households were lifted, more than 200 children were able to (re)enter school.

AWA by Magnum

Building on this prior success, Magnum hopes to similarly empower 5,000 women before 2025. Magnum fans around the world contribute to this effort through donations. In addition, Magnum is launching a fashion collection designed by the Ivorian designer Rebecca Zoro: AWA by Magnum. Zoro, born in the historical town of Abengourou is celebrated for her bold prints and African-inspired styles. The clothing line will be sold through a dedicated website from October 1, with all proceeds going to the empowerment program in Ivory Coast.

The collection will be modeled by AWA, Magnum’s first-ever virtual ambassador. AWA is a digital mannequin, created by combining the portraits of 128 women that started the 100WEEKS program in the 2020. In the future, AWA will tell the stories of achievement from the program.

The collaboration between Magnum and 100WEEKS is part of 100WEEKS’ living-income program, which focuses on smallholder farmers who produce crops that sustain the value chains of large companies, such as cocoa. Supporting the smallholders with a combination of cash support, training and savings groups, this program helps families bridge the gap to a living income through a temporary intervention.