Magnum en 100WEEKS slaan opnieuw de handen ineen: AWA by Magnum

Voor de tweede keer slaan 100WEEKS en Magum de handen ineen om duizenden vrouwen te helpen aan de armoede te ontsnappen. De hernieuwde samenwerking wordt gevierd met de lancering van een kledinglijn ontworpen door designer Rebecca Zoro.

De campagne ging vandaag live in afwachting van World Cocoa & Chocolate Day op 1 oktober en is een vervolg op de eerdere succesvolle samenwerking tussen 100WEEKS en Magnum in 2020. Dankzij een inzamelingsactie van het wereldberoemde chocoladeijsmerk konden toen 200 vrouwen deelnemen aan 100WEEKS, allen afkomstig uit lokale boerengemeenschappen die de cacao produceren die Magnum ijs mogelijk maakt. Wekelijkse cash transfers gaven de vrouwen nieuwe financiële slagkracht, waardoor ze bedrijfjes konden starten en bestaande ondernemingen uitbreiden. Toen de deelnemers in juli het programma afsloten had driekwart van hen nieuwe inkomstenbronnen aangeboord. Dankzij hun verbeterde economische situatie gingen meer dan 200 kinderen voor het eerst of opnieuw naar school.

AWA by Magnum
Voortbouwend op dit succes hoopt Magnum voor 2025 maar liefst 5.000 vrouwen financieel in hun kracht te zetten. Magnum-fans dragen hier wereldwijd aan bij met donaties. Daarnaast presenteert Magnum een nieuwe kledinglijn van de Ivoriaanse ontwerpsters Rebecca Zoro: AWA by Magnum. De in Abengourou geboren Zoro staat bekend om haar intense dessins en Afrikaans-geïnspireerde stijl. De collectie zal worden verkocht via een speciale website. Alle opbrengsten gaan naar het programma in Ivoorkust.

AWA, Magnums eerste virtuele brand ambassador, staat model voor de collectie. AWA is een digitale mannequin die tot stand kwam door de portretten van 128 vrouwen samen te voegen, allen deelnemers uit het in 2020 gestarte 100WEEKS programma.

De samenwerking tussen Magnum en 100WEEKS is onderdeel van 100WEEKS’ living-income programma. Hierbij focust 100WEEKS op boerengemeenschappen die de gewassen produceren die het fundament vormen voor de productieketens van grote bedrijven, zoals cacao. 100WEEKS ondersteunt deze boeren met een tijdelijke interventie die bestaat uit cash, training en spaargroepen en helpt gezinnen daarmee zelf de kloof te overbruggen naar een leefbaar inkomen.